VW1Najväčší slovenský výrobca automobilov Volkswagen Slovakia (VWSK)má pred sebou kľúčový rok, počas ktorého sa rozhodne o jeho budúcnosti. Informovalo o tom na tlačovej konferencii vedenie spoločnosti. Cieľom vedenia podniku je uchádzať sa o ďalší model pre bratislavský závod, ktorý by dlhodobo zabezpečil pracovné miesta. VW SK preto predstavil Plán 2025 a zároveň zverejnil výsledky spoločnosti za rok 2018.

endNemecký spolkový minister dopravy Andreas Scheuer sa vyslovil proti jednostrannej podpore elektromobility. Tým sa postavil proti nedávnym vyjadreniam predsedu správnej rady Volkswagenu Herberta Diessa. Minister o tom hovoril v pondelok v Berlíne na konferencii o mobilite. Diessove vyjadrenia označil „za kompletne chybné“. Šéf VW nedávno žiadal, aby sa všetko vsadilo len na batériovú elektromobilitu.

essČlenské krajiny Európskej únie (EÚ) musia uvažovať o nových emisných cieľoch v oblasti mobility aj z pohľadu európskych výrobcov automobilov a palív. To je hlavný odkaz konferencie "Cesta k roku 2030: Nová éra - transformácia automobilového a palivového priemyslu. Sme pripravení?", ktorá sa v utorok doobeda konala na Stálom zastúpení SR pri EÚ v Bruseli.

vw1Z linky najväčšieho slovenského výrobcu automobilov Volkswagen Slovakia (VW SK) zišiel dnes slávnostne miliónty Volkswagen Touareg. Ide o prvé na Slovensku vyrábané SUV, ktoré je exportované do celého sveta už 17 rokov.

obr1Automobilový priemysel prechádza zložitým obdobím. Cyklus hospodárskeho ochladenia, požiadavky Európskej únie na dekarbonizáciu a čoraz zložitejší proces schvaľovania, Brexit i protekcionizmus – to sú len niektoré z globálnych problémov. Keď k nim však priradíme aj miestne špecifiká krajín Višegrádskej štvorky – problémy na trhu práce späté s nedostatkom kvalifikovanej pracovnej sily a prudkým nárastom miezd, či nezáujem mladých o technické smery; je otázka udržateľnosti odvetvia v regióne na programe dňa.

ainAutomobilka Audi v Ingolstadte znižuje výrobu, čo sa prejaví aj na zrušení nočných zmien. Dohodlo sa na tom vedenie automobilky so závodnou radou. V utorok o tom informovalo vedenie spoločnosti.
V nasledujúcom období sa prestane v noci pracovať na linke číslo 1, na ktorej sa montuje model A4 a A5. Pracovníci sa presunú na nové projekty, konkrétne nabiehajúcu výrobu Audi A3 limuzína a A3 Sportback.