esz20. 7. 2012
Robustný odbyt na rozvíjajúcich sa trhoch pomohol švédskej firme Electrolux dosiahnuť v 2. štvrťroku 2012 vyšší, ako očakávaný zisk. Druhý najväčší svetový výrobca domácich spotrebičov pritom zápasí s rastúcimi nákladmi na vstupné suroviny, ktoré musel premietnuť do vyšších cien v USA a v Európe. Navyše, starý kontinent zápasí s dlhovou krízou, preto európske vlády zavádzajú prísne úsporné opatrenia, čo má negatívny vplyv na kúpnu silu spotrebiteľov.

Čistý zisk Electroluxu za tri mesiace do konca júna vzrástol na 761 miliónov švédskych korún (89,61 milióna eur) z 561 miliónov SEK v rovnakom období minulého roka. Analytici, ktorých oslovila agentúra Bloomberg, predpovedali koncernu zisk v priemere 604 miliónov SEK.
Tržby Electroluxu vzrástli medziročne o 15 % na 27,8 miliardy SEK, zatiaľ čo analytici odhadovali, že dosiahnu 26,6 miliardy SEK. Za lepšie výsledky vďačí podnik solídnemu dopytu po svojich produktoch v Latinskej Amerike, juhovýchodnej Ázii a vo východnej Európe, a tiež strmému nárastu prevádzkového zisku v Severnej Amerike, ktorý sa po zvýšení cien spotrebičov v sledovanom období viac ako strojnásobil na 512 miliónov SEK z 138 miliónov SEK.
Globálny zisk švédskeho koncernu pred úrokmi a zdanením v období apríl-jún stúpol na 1,15 miliardy SEK z 745 miliónov SEK v 2. kvartáli 2011, pričom analytici v priemere očakávali 1,07 miliardy SEK.
Zdroj: TASR