ssv5. 4. 2012
Slovenská agentúra pre rozvoj investícií a obchodu (SARIO) má momentálne rozpracovaných 15 projektov z USA v celkovej hodnote 350 miliónov eur, s potenciálom vytvoriť 4 000 pracovných miest. Informovala o tom vedúca odboru marketingu a komunikácie SARIO Ľubomíra Gabrielová v súvislosti s cestou predstaviteľov agentúry do Spojených štátov, ktorá sa uskutočnila od 25. do 31. marca s cieľom predstaviť Slovensko ako investičnú destináciu.

Predstavitelia SARIO navštívili Silicon Valley a Dallas. V Silicon Valley sa zúčastnili na otvorení slovenského pavilónu, kde pôsobia aj víťazi Slovak Start Up Development Program. Zástupcovia SARIO si prezreli aj inovačné pavilóny iných krajín, ktoré používajú vyššie modely podpory výskumu a vývoja.
"Som hrdý, že Slovensko sa tak zaradilo medzi krajiny ako Rakúsko, Dánsko, Fínsko či Singapur, ktoré vyslali svojich zástupcov do Ameriky, aby sa vzdelávali, napredovali a následne uplatnili svoje inovatívne projekty na medzinárodnom fóre," vyzdvihol generálny riaditeľ SARIO Róbert Šimončič.
Dôležitou destináciou v ceste po USA bolo finančné a ekonomické centrum Texasu – Dallas. SARIO tam v spolupráci s Veľvyslanectvom SR vo Washingtone a Honorárnym konzulátom v Texase zorganizovalo investičný seminár. Jeho cieľom bolo predstaviť podnikateľské prostredie na Slovensku aj cez príbehy úspešných a etablovaných firiem, ako napríklad Dell a AT&T.
Zdroj: TASR