zoz_zvolen14. 9. 2011
Zamestnanci železničných opravovaní ŽOS Zvolen majú do konca roku nabitý pracovný kalendár. Musia totiž vykonať viacero zakontrahovaných opráv a modernizácii dieselových a elektrických rušňov. Objem týchto prác, mimo strojárenskej výroby, predstavuje hodnotu približne 16 miliónov eur.

Ako pre TASR uviedol generálny riaditeľ spoločnosti Miroslav Dzurinda, do konca roku musia napríklad zrealizovať modernizáciu dvoch kusov rušňov radu 757, opravy šiestich kusov elektrických rušňov radu 183 a opravy dvoch kusov rušňov radu 140 s montážou dvojčlenného riadenia a polonizácie.
Okrem toho majú vykonať aj dve modernizácie trolejových montážnych vozňov MVTV, štyri modernizácie rušňov radu 746 a štyri MH opravy rušňov radu 740.
Pre lepšie využitie vlastných kapacít a zlepšenie spolupráce s domácimi firmami spoločnosť pripravuje do budúcnosti aj vlastnú štúdiu, zameranú na potreby vozového parku na našich železniciach na najbližších 20 rokov. "Štúdiu pripravujeme preto, aby sa nestalo, že na základe úradníckeho rozhodnutia a krátkosť času bude na Slovensko prichádzať technika zvonka, bez pridanej hodnoty slovenského robotníka," uviedol Dzurinda. "Nová technika na našich tratiach ma síce teší, no neteší ma, že kupujeme to, na čo sami máme a pripravujeme sa tak nielen o prácu, ale aj odborný rast," dodal.
Firma ešte v prvej polovici roku pre menší objem objednávok prepustila asi desať percent zamestnancov. "Dnes, napriek značným turbulenciám a otrasom zamestnávame takmer 600 ľudí," konštatoval šéf spoločnosti. "Máme jasnú víziu a jasné zámery pričom v hre sú zaujímavé projekty zo zahraničia, ktoré by mali viesť aj k zvyšovaniu zamestnanosti," pripomenul.

Zdroj: TASR