airbus20. 6. 2011

A320neo, inovovaný model Airbusu, sa šesť mesiacov po začatí predaja stal na svetovom trhu civilných dopravných lietadiel skutočným kasovým šlágrom. "Potvrdí to aj letecká prehliadka", povedal v sobotu (18. 6.) Louis Gallois, šéf EADS, ktorého dcérou je aj Airbus, krátko pred otvorením Aerosalónu v Le Bourget pri Paríži. Najväčšia svetová letecká prehliadka sa uskutoční na budúci týždeň od 24. do 26. júna.
Na model A320neo, ktorý sa dostane do leteckej premávky v roku 2015, prišli výrobcovi v minulých mesiacoch viaceré veľké objednávky. Stroj bude úspornejší, ale napriek tomu výkonnejší.

 

 

Najväčšie civilné dopravné lietadlo Airbus 380 takisto uspokojuje vedenie spoločnosti. Jeho výroba by mala byť finančne vyrovnaná v rokoch 2014 až 2015. Dĺžka jeho záverečnej montáže sa počas dvoch rokov skrátila zo 14 na 10 mesiacov. V tomto roku ich dokončia a odovzdajú zákazníkom 25. Problémy s motormi Trent-900, ktoré takmer spôsobili haváriu stroja austrálskej spoločnosti Qantas, sa podarilo vyriešiť.
Hlavný stratég EADS Marwan Lahoud uviedol, že výnosy Airbusu budú rasť do roku 2016 medziročne o 7 až 8 %.
Koncern v čase nedostatku peňazí na vývojové programy má zúžené rozvojové ciele. Na vývoji nemenovaného vojenského zariadenia sa žiada silnejšia kooperácia. Gallois povedal: "Keď všetky krajiny zoškrtajú svoje rozpočty, musia viac spolupracovať."
Výpadky v dôsledku úspornej rozpočtovej politiky vlád EÚ chce EADS nahradiť väčšou angažovanosťou v rozvíjajúcich sa krajinách a podnikaním v bezpečnostnej oblasti, napríklad strážením hraníc alebo preventívnymi opatreniami proti internetovým pirátom (Cyber-Crime). Gallois odhaduje, že bezpečnostný trh v nasledujúcich rokoch bude expandovať. Cyber-Crime je problém, ale podľa manažéra problémy vytvárajú trhy.
Šéf EADS tento víkend ohlásil aj nákupy kapacít v Spojených štátoch, kde chce rozvíjať aj spoluprácu s vhodnými partnermi. Táto stratégia sa však bude vzťahovať aj na ďalšie krajiny.
Veľkoakcionári EADS Daimler a Lagardére chcú predať svoje podiely v koncerne. Gallois varoval pred krátkodobými riešeniami. Potrebnou bude taká štruktúra vlastníkov EADS, ktorá ho bude chrániť pred nepriateľským prevzatím a ktorá zabezpečí rovnováhu v ňom medzi nemeckými a francúzskymi záujmami.
Informovali o tom agentúra DPA a internetová stránka La Bourget 2011.

 

Zdroj: TASR