Tatra TrucksKopřivnická automobilka Tatra Trucks vlani vyrobila 1181 a predala 1186 vozidiel. Z nich takmer 60 percent mierilo na export a zvyšok na český a slovenský trh.


Firma v roku 2020 dokonca mierne prekročila svoje plány. „V tomto roku plánujeme porovnateľný objem výroby a predaja ako vlani. Neustále rozširujeme portfólio zákazníkov a projektov tak, aby sme tento cieľ dosiahli. Avšak pracujeme aj s variantom, že zákazníci môžu z dôvodu epidémie niektoré projekty odsunúť na neskoršiu dobu,“ informoval Pavel Lazar, generálny riaditeľ a predseda predstavenstva spoločnosti Tatra Trucks.
V roku 2020 Tatra Trucks získala spoločne s partnerskými spoločnosťami aj nové zákazky a vyrobila unikátne vozidlá. Predovšetkým išlo o kontrakt na dodávku 41 hasičských špeciálov Tatra Force 4x4 s opciou na ďalších päťkusov pre hasičské jednotky spolkovej krajiny Brandenbursko, na ktorom Tatra Trucks spolupracuje so svojim dlhoročným partnerom THT Polička. Ide o prvú takto veľkú objednávku hasičských vozidiel Tatra z Nemecka, kde pôsobí veľmi silná konkurencia. Už začiatkom tohto roku Tatra Trucks v spolupráci s Excalibur Army a THT Polička dodala HZS České republiky dve špeciálne hasičské vozidlá – cisternovú zodolnenú striekačku CZS 15 Triton a veľkoobjemovú cisternu CV 40, ktoré sú vo svojich kategóriách jedinečné.
Čo sa týka oblasti obranných technológií, vlani septembri na obrannom veľtrhu MSPO v poľských Kielcoch podpísali zástupcovia spoločností Tatra Export a Huta Stalowa Wola zmluvu o spolupráci na projekte obrneného vozidla s podvozkom Tatra 4x4, ktoré bude ponúknuté poľskej armáde. Pokračovali taktiež dodávky automobilov Tatra pre Armádu Českej republiky na základe kontraktov podpísaných už v predchádzajúcich rokoch.
Rok 2020 sa niesol v znamení pandémie koronavírusu, ktorá zasiahla veľkú časť ekonomiky väčšiny štátov sveta. Nevyhla sa ani automobilovému priemyslu, na ktorý mala obzvlášť tvrdý dopad. V tejto súvislosti absolútna väčšina automobiliek v Európe na nejaký čas prerušila výrobu a musela riešiť s tým spojené problémy a prepady produkcie. Jednou z mála spoločností, ktoré výrobu nezastavili, bola kopřivnická Tatra Trucks. Jej výroba bežala po celý rok na plné obrátky, vedenie spoločnosti zároveň zaviedlo prísne hygienické a bezpečnostné opatrenia.
Vďaka tomu automobilka zaistila ochranu zdravia zamestnancov a zároveň plnila záväzky voči svojim zákazníkom. „Môžem povedať, že sa nám vďaka zavedeným organizačným opatreniam a obojstranne ústretovej spolupráci so všetkými obchodnými partnermi podarilo nielen zaistiť výrobu bez prerušenia, ale aj prekročiť plánované obchodné a ekonomické ciele na rok 2020,“ konštatoval Miloslav Mahut, ekonomický riaditeľ a podpredseda predstavenstva spoločnosti Tatra Trucks.

 

Text: Tibor Šuľa

Foto: Tatrra Truck