Filozofia najprv vybudovať dostatočné kapacity na spracovanie starých vozidiel a až potom sa sústrediť na zabezpečenie čo najvyššieho percenta separácie, bola správna. Počet spracovateľských kapacít je dostatočný a fond už nebude podporovať formou dotácie projekty na vybudovanie nových autorizovaných prevádzok. Celkovo je automobilový priemysel – výrobcovia i dovozcovia - najzodpovednejšími subjektmi v plnení povinností pri platbách do Recyklačného fondu a likvidácii odpadov.
,,Očakávame, že koncom roku 2011 bude konečne spustená do prevádzky dlhoočakávaná technológia na spracovanie autoskiel v Trnave. Podobne sa majú uviesť do prevádzky aj nové investície na zhodnocovanie zmiešaných textilných odpadov zo starých vozidiel a zhodnotenie plastových odpadov zo spracovania starých vozidiel. Zachováme i poskytovanie finančných prostriedkov formou paušálnych príspevkov za spracovanie starých vozidiel“, uzavrel J. Líška.
TEXT: Paper Life
FOTO: Michal Múdrý