obr1Prinášame rozhovor s Vlastimilom Drašnarom, riaditeľom spoločnosti Ducrepitu – firmy, ktorá v roku 2018 priniesla do Slovenskej a Českej republiky novinku v oblasti digital signage - projekčnú farbu na sklo.

 

Ako by ste v skratke charakterizovali Váš produkt – projekčnú farbu?
Projekčná farba je semitranslucentná farba, špeciálne navrhnutá aby premenila priehľadný povrch ako je sklo, plexisklo, akrylát alebo igelit na projekčnú plochu určenú na spätnú projekciu. Svetelný lúč vysielaný z projektora dopadá na projekčnú farbu, na ktorej sa zachytí a tým vytvorí obraz.
Projekčná farba bola vyvinutá ako nízkonákladová alternatíva k digitálnym displejom s plochou obrazovkou.

Aké sú jej najväčšie prednosti?
Prvou prednosťou je jednoduchosť použitia (inštalácie a odstránenia). Inštaluje sa natretím na sklo obyčajným maliarskym valčekom a odstraňuje sa len s pomocou vody. Ďalšou prednosťou je možnosť použitia na atypických povrchoch (zakrivené sklá, netradičné rozmery, rôzne geometrické tvary). Projekčná farba je tiež ekologická. V neposlednom rade je to aj jej cena – 149 € za 150 ml fľaštičku, ktorá pokryje až 4 m2 plochy.

obr2

Pre koho je projekčná farba určená?
Pre každú spoločnosť, ktorá disponuje priehľadnými plochami (výklady, okná, sklenené priečky) a chce upútať svojich zákazníkov netradičnou a pútavou formou. Najčastejšie využívajú projekčnú farbu maloobchodné predajne (oblečenia, obuvi, …), showroomy (automobilov, motocyklov, …), reštaurácie, kaviarne, nákupné centrá, čerpacie stanice, hotely, realitné kancelárie, organizátori konferencií a eventov. Pozrite si ukážky niekoľkých inštalácií.

V čom spočíva výhoda oproti iným projekčným riešeniam?
Oproti LED a LCD obrazovkám je to hlavne niekoľkonásobne nižšia cena. Rovnako sú to rozmery, veľkosť a tvar prezentačnej plochy. Oproti projekčným sklám je to opäť výrazne nižšia cena, jednoduchosť inštalácie („namaľovanie“ namiesto „stavebnej montáže“) a jednoduchosť odstránenia („umytie“ namiesto „vybúrania“). Oproti samolepiacim fóliám vyniká projekčná farba jednoduchosťou inštalácie (bez rizika bublín a vĺn na povrchu) a jednoduchosťou odstránenia (žiadne strhávanie a odstraňovanie lepidla).

obr3

Čo by mal každý zákazník zvážiť predtým ako sa pustí do projekčnej reklamy?
Projekčná farba zachytáva na sebe obraz z projektora, ktorý svieti na sklo z jednej strany a je viditeľný z opačnej strany. Aby bol obraz kontrastný a jasný, je potrebné aby bola svietivosť projektora vyššia ako svetelnosť okolia, kde stojí pozorovateľ. Preto sa projekčná farba používa najčastejšie večer/v noci alebo na miestach s tlmeným umelým osvetlením. Aby bol obraz dostatočne veľký, je nutné nechať za projekčnou plochou dostatok pracovného priestoru pre projektor alebo použiť projektory s ultra krátkou projekčnou vzdialenosťou. Pre vysielanie obsahu je okrem výberu vhodného projektora potrebné aj zariadenie, z ktorého sa obsah vysiela – počítač, notebook alebo multimediálny prehrávač. A poslednou, ale najdôležitejšou, vecou je vysielaný obsah (reklamy, videá, priame prenosy, informácie, ...), ktorý musia mať zákazníci k dispozícii.

Plánujete pre zákazníkov aj nejakú špeciálnu vianočnú akciu?
Pre zákazníkov máme vernostné akcie počas celého roka, kedy im poskytujeme zľavy podľa odobraného objemu. Na Vianoce sme pripravili akciu spolu s videami od AtmosFX, ktorými si zákazníci môžu vyzdobiť svoje domy – vianočné balenie projekčnej farby na plochu okna 4 m2 spolu s maliarskym valčekom, rúčkou a vaničkou za 75 €.

TEXT Michal Múdrý FOTO Vlastimil Drašnar