obr1

„Je veľmi jednoduché a príjemné hovoriť pravdu,  je to ten najúčinnejší a jediný trvalo udržateľný spôsob reklamy,“ hovorí s úsmevom Peter Vrábel, jeden z konateľov firmy Green print, s. r. o. Firma sa popri iných zaujímavých činnostiach (reklamné a marketingové služby, polygrafická výroba, sadzba a konečná úprava tlačovín, vydavateľská činnosť...) venuje najmä potlači a predaju papierových tašiek.

 

Kapitola prvá – Osmelenie

Vy starší si to určite pamätáte, vy mladší to možno poznáte z rozprávania, ale bol to jednoducho hit: igelitové tašky! Podobne ako nápoje v plechovkách. Mal som pár kamarátov, ktorí ich dokonca zbierali a vymieňali si ako známky či mince. Kým sa však stali hitom u nás, kým sme získali aspoň zastarané technológie ich výroby zo Západu, tam sa už dávno – vedeli sme o tom prinajmenšom z filmov – nakupovalo do tašiek papierových. Je dosť pravdepodobné, že aj v obchodných reťazcoch sa po nejakom, už tradičnom, oneskorení toho dožijeme.  Potešujúce však je, že prvé lastovičky tohto ekologického trendu sa objavili aspoň v oblasti reklamy a balenia darčekov. Už niekoľko rokov sa teším, že tie vianočné nemusím namáhavo baliť svojimi nešikovnými rukami do drahého trblietavého papiera, že stačí darček vložiť do vkusnej papierovej tašky, ktorú si kúpim  za pár centov.

Nedávno sme mali okrúhle výročie našej školy. Osmelil som sa vedeniu navrhnúť, aby sme našim hosťom tých pár reklamných predmetov vložili do papierovej tašky. Napokon, environmentálna výchova je proklamovanou súčasťou učebných osnov, takže nezaškodí ju aj takýmito nenápadnými maličkosťami uvádzať do reálneho života. Takto zdôvodnený nápad sa ujal a ja, ako jeho autor, som dostal domácu úlohu: nájsť cenovo prijateľné, esteticky primerané a kvalitatívne zodpovedajúce riešenie.

Kapitola druhá – Osvietenie

Nuž som sa, ako „osvietený“ učiteľ 21. storočia, podujal hľadať adekvátne riešenie detektívnej zápletky, ktorú som si sám zosnoval. Našiel som ho naozaj veľmi rýchlo. Stačilo pár kliknutí myšou, aby som jednoduchým porovnaním dospel k názoru, že niekedy je fajn dať na prvý dojem. Nemenovaný vyhľadávač mi totiž ako prvú ponúkol stránku www.mojataska.sk. Všetky ostatné už boli iba druhé nielen v poradí, ale vo viacerých ohľadoch. Zdalo sa mi to osudové. Podobne ako prvá láska. Osvietenstvo však na osud príliš neverí, preto je namieste zapojiť rozum.

Kapitola tretia - Oslovenie

obr2

Aj preto som oslovil v úvode spomenutého Petra Vrábla, konateľa  Green print, s. r. o.

 

„V ponuke máme široký sortiment ekologických papierových tašiek: tašky s plochým uchom, krúteným uchom, prestige tašky so šnúrkovým uchom a luxusné laminované tašky... Stačí si vybrať na našej stránke www.mojataska.sk, sami si veľmi jednoducho vypočítate cenu za tašku s potlačou, alebo bez potlače.“

Konkurencia však, čo je pre nás spotrebiteľov dobré,  nezaháľa...

„Samozrejme, že nezaháľame ani my. Od nového roka by sme mali dať do prevádzky novú linku na výrobu tašiek. Doteraz sme tašky dovážali z blízkeho zahraničia, takže budeme v tomto smere sebestační a oveľa flexibilnejší. Pozoruhodná je najmä naša kapacita:  15 000 000 tašiek. Ale nezanedbateľná je aj  vyššia kvalita a skutočnosť, že to bude prvý stroj tohto druhu v našom regióne.“

Mne ako laikovi slovné spojenie vyššia kvalita evokuje iba otrepanú reklamnú floskulu...

„Vysvetlím aspoň základné výhody našej vlastnej výroby. Napríklad  spevnené ucho. Okrem nového, kvalitnejšieho vlepenia ucha bude aj vrch tašky zahnutý, čiže budú elegantnejšie. Naša vlastná výroba prináša aj možnosť luxusných tašiek s krúteným papierovým uchom. Kvalitná ofsetová tlač  znamená, že nebude potrebné kupovať polymér ako pri flexotlači , z čoho zákonite vyplývajú nižšie náklady na výrobu. A v neposlednom rade prichádzame so zrýchlením dodávok a znížením počtu minimálneho odberu.  Bežný čas dodania tašiek s potlačou po celej ploche je cca 8 týždňov, nám sa ho podarí skrátiť na cca 2 – 4 týždne. Minimálne odbery na plnofarebnú potlač po celom povrchu je cca 30 000 ks, u nás pri luxusných taškách od 300 ks, bežné tašky od 5 000 ks.“

Kapitola štvrtá – Oslnenie

Je veľmi jednoduché a príjemné písať pravdu,  je to ten najúčinnejší a jediný trvalo udržateľný spôsob ako oslniť čitateľa, povedal som si, parafrázujúc úvodné slová Petra Vrábla. A ak si sa, milý čitateľ, dočítal až k tomuto miestu, je mi nad slnko jasnejšie, že sa až tak veľmi nemýlim.

TEXT Mgr. Jaroslav Broz FOTO ID Reklama