rozpocet na reklamuHromadiace sa výstražné správy o prichádzajúcich hospodárskych problémoch už vydesili nejedného podnikateľa. Podľa odborníkov zatiaľ spoločnosť nečaká repete finančnej krízy z roku 2008, zmeny v trhovej dynamike však vďaka udalostiam ako Brexit budú nastávať stále častejšie. Podobné výstrahy nútia podnikateľov prehodnocovať rozpočty firiem a plánovať ochranu každého eura. Vďaka recesii spred desiatich rokov však už vieme lepšie odhadnúť, kde je šetrenie rozumné a kde naopak vôbec.

 

Čo nás naučila kríza
Podľa renomovaných informácii znížili americké firmy počas vrcholenia poslednej recesie svoje výdavky na reklamu o 13 percent. Najviac sa pokles dotkol novín a rozhlasu. To sa však v mnohých prípadoch ukázalo ako jedno z tých horších rozhodnutí.
Už takmer celé jedno storočie sa uskutočňujú štúdie, ktoré poukazujú na výhody udržania alebo dokonca zvýšenia reklamných rozpočtov počas obdobia slabšej ekonomiky. Tí inzerenti, ktorí sa toho držali počas recesie a tiež po nej, zvýšili svoj predaj i podiel na trhu.

Zamerajte sa na internet
Za 12 rokov, ktoré od vyvrcholenia krízy ubehli, sa vo svete podnikania a reklamy zmenili mnohé veci. Tou najväčšou je však bezpochyby niekoľkonásobná sila internetu. Precízne zacielené Google ads v súčasnosti tvoria veľký podiel obsahu, ktorý pravidelne konzumuje až 85 percent online Slovákov.
Z prieskumu spoločnosti IAB vyplynulo, že najviac času títo ľudia trávia na sociálnych sieťach, spravodajských portáloch a portálových homepages. Tieto čísla pochádzajú z roku 2018 a v porovnaní s predchádzajúcimi obdobiami ukazujú jednoznačný nárast používania platformy.

Znižovať náklady na reklamu sa teda neoplatí ani v naozaj ťažkých časoch. Ako sa hovorí, keď sú dobré časy, mali by ste inzerovať. A keď sú časy zlé, inzerovať musíte.