Medzinárodná preprava tovaru je na vzostupe. Vybrať si však spoľahlivého prepravcu môže byť náročné. Cena za prepravné služby je samozrejme dôležitým faktorom, v niektorých prípadoch ale nie rozhodujúcim.
Výber prepravnej spoločnosti záleží od viacerých faktorov, ktoré je potrebné zvážiť. V dnešnom článku sme pripravili 10 najdôležitejších kritérií, vďaka ktorým znížite riziko, že pri preprave vášho tovaru nastanú problémy – že tovar príde neskoro, prípadne, že sa stratí, zničí alebo že zaplatíte v konečnom dôsledku viac, ako by ste mali.
1. Komplexné prepravné služby
Predovšetkým sa uistite, že prepravná spoločnosť poskytuje služby v oblasti, v ktorej potrebujete doručiť tovar. Obzvlášť, ak vyžadujete prepravu špecifických druhov tovarov. Niektoré spoločnosti sa špecializujú na určité odvetvia, ako je napríklad farmaceutický priemysel, potravinárske výrobky alebo nebezpečné látky. Preverte, či má prepravca dostatočné pokrytie a potrebnú distribučnú sieť, aby zabezpečila efektívne doručenie tovaru do vašej cieľovej destinácie.
2. Druh prepravy
Zvážte, aký druh prepravy vyhovuje vašim potrebám. Existujú prepravné spoločnosti špecializujúce sa na cestnú, leteckú, námornú alebo železničnú prepravu. Zároveň tiež spoločnosti, ktoré majú vo svojom portfóliu viaceré druhy dopravy, prípadne všetky. Pri výbere druhu prepravy je potrebné zvážiť najmä čas, objem prepravovaného tovaru a cenu.
3. Skúsenosti v nákladnej preprave
Pokiaľ nájdete spoločnosti, ktoré poskytujú prepravné služby, ktoré potrebujete, dôležité je preveriť si ich skúsenosti s nákladnou prepravou. Zaujímať by vás malo najmä, ako dlho sú na trhu, koľko tovaru ročne prepravia, akými druhmi dopravy, koľko klientov ročne obslúžia, z ktorých krajín prepravujú.
4. Recenzie
Pri hľadaní spoľahlivej spoločnosti môžu pomôcť aj recenzie od zákazníkov. Je však potrebné vedieť filtrovať relevantnosť klientskych skúseností. Odporúčame hľadať informácie na overených odborných weboch. Prípadne sa s niektorými zákazníkmi priamo spojiť a získať tak informácie z prvej ruky.
5. Čas prepravy a plnenie termínov dodania
Čas prepravy hrá v niektorých prípadoch mimoriadne významnú rolu. Na jednej strane sú produkty s obmedzenou trvanlivosťou, na druhej bežné produkty, ktoré chcú mať koncoví zákazníci načas. V prípade, že im objednaný produkt v potvrdenom termíne nedodáte, negatívne to pôsobí na váš imidž a zároveň sa zvyšuje riziko negatívnych recenzií. Overte si preto, aké sú bežné doby tranzitu prepravnej spoločnosti pre váš typ zásielky a vaše miesto dodania.
6. Sledovanie tovaru
V dnešnej dobe je dôležité mať možnosť sledovať zásielku online a mať prístup k aktuálnym informáciám o stave doručenia. Skontrolujte, či prepravná spoločnosť poskytuje služby sledovania zásielok a či disponuje modernými informačnými systémami na správu a zdieľanie údajov.
7. Zákaznícka podpora
Zistite, akú úroveň služieb a podpory zákazníkov poskytuje prepravná spoločnosť. Má dostupný zákaznícky servis, ktorý je pripravený riešiť prípadné problémy? Funguje systémom 24/7? Je prepravca ochotný a schopný zabezpečiť osobitné požiadavky a prispôsobiť sa vašim potrebám?
8. Poistenie a bezpečnosť
Preverte, či prepravná spoločnosť poskytuje poistenie zásielok v prípade ich straty alebo poškodenia počas prepravy. Je tiež dôležité zistiť, aké opatrenia má na zabezpečenie bezpečnosti a ochrany zásielok.
9. Udržateľnosť
Je potrebné si uvedomiť, že počet koncových zákazníkov, ktorí nakupujú produkty alebo služby od spoločností zodpovedných k životnému prostrediu neustále rastie. Vyhľadávajú tak nielen produkty a služby šetrné k životnému prostrediu, ale aj dodávateľov s imidžom „eco-friendly.“ Ak sa medzi takých radí aj vaša spoločnosť, faktor udržateľnosti by ste pri výbere prepravcu nemali ignorovať. Spolupráca s prepravcom, ktorý využíva trvalo udržateľné postupy, môže byť cestou k budovaniu si silnej ekologickej značky.
10. Cena
V prípade, že nájdete viac prepravných spoločností, ktoré sú schopné splniť vaše požiadavky, porovnajte si ich cenové ponuky. Dôkladne zanalyzujte, aké služby sú zahrnuté v cene - napr. poistenie, manipulačné poplatky. Cena je významným faktorom, v prípade nákladnej dopravy je však potrebné nájsť ideálny pomer medzi ňou, ponúkanými službami, spoľahlivosťou a podobne.