pndTrnavská automobilka Groupe PSA Slovakia spúšťa výrobu novej generácie modelu Peugeot 208. Je koncernovou novinkou Groupe PSA a už piatym modelovým prírastkom vo výrobnom portfóliu závodu. Prvýkrát v histórii Trnavy sa s ním do výroby dostane aj plne elektrický pohon.

skoda1V hlavním výrobním závodě společnosti ŠKODA AUTO v Mladé Boleslavi sjel z linky první vůz ŠKODA SCALA. Se zahájením výroby zcela nově vyvinutého kompaktního modelu otevírá česká automobilka i novou technologickou kapitolu: ŠKODA SCALA jako první model značky využívá platformu MQB-A0 koncernu Volkswagen.

vplBratislavský závod Volkswagen Slovakia zavádza niekoľko opatrení na zabezpečenie jeho dlhodobej perspektívy. Z dôvodu zmenených rámcových podmienok, ukončenia rozsiahlej fázy nábehov, efektívneho využitia investícií a zvýšenej technickej kapacity liniek, ako aj na základe zámeru značky Volkswagen zefektívniť chod firmy do roku 2025 o 30 % nastane v spoločnosti v priebehu roka 2019 úprava zmenových modelov vo dvoch výrobných segmentoch.

jnlSpoločnosť Jaguar Land Rover v Nitre spúšťa druhú vlnu náborovej kampane. V rámci nej plánuje obsadiť 850 pracovných miest predovšetkým vo výrobných prevádzkach na pozíciách operátor, mechatronik, automechanik, autoelektrikár, inšpektor kvality, retušér či údržbár. Aktuálne pracuje v automobilke v nitrianskom priemyselnom parku viac ako 1500 zamestnancov. „Veľký dôraz budeme klásť na priamu komunikáciu s potenciálnymi kandidátmi, a to na náborových podujatiach alebo prostredníctvom telefonického kontaktu,“ informovala Miroslava Remenárová zo spoločnosti Jaguar Land Rover.

aovPodľa hovorcu spoločnosti Volkswagen Slovakia (VW SK) Michala Ambroviča štrajk v Audi Hungaria spoločnosť VW SK pozorne sleduje. Ako uviedol pre TASR, dosahy na VW SK je nateraz predčasné špecifikovať.

AP01Dve zo štyroch slovenských automobiliek už začali optimalizovať svoje výrobné procesy. Reagujú tak na globálne zmeny na automobilovom trhu. Celosvetový dopyt po automobiloch v tomto roku ovplyvní obchodný spor medzi USA a Čínou, brexit aj spomalenie ekonomického rastu v Nemecku. Okrem toho budú musieť investovať do väčšieho využitia robotov a automatizácie výroby. Zároveň sa budú musieť automobilky vyrovnávať s prísnejšími ekologickými limitmi prechodom k elektromobilite a taktiež s nástupom väčšieho prepojenia vozidiel medzi sebou a s okolím cez mobilné siete.