kupa auta onlineĽudia sa po koronakríze pravdepodobne odklonia od verejnej dopravy a budú ochotní minúť viac peňazí, aby sa cítili bezpečne. Pri riešení svojej mobility sa budú rozhodovať na základe celkových nákladov na vlastníctvo vozidla, bezproblémového zážitku z jazdy aj celkovej bezpečnosti. Viac ako 40 % respondentov si dokáže predstaviť, že si auto strednej triedy kúpi v budúcnosti online.


Z výsledkov prieskumu analytickej spoločnosti KPMG vyplynulo, že viac ako 60 % lídrov v autopriemysle je presvedčených, že počet maloobchodných predajní automobilov sa v nasledujúcich piatich rokoch globálne zníži o 20 až 30 %.
V tejto súvislosti je zaujímavým zistením, že v priemere viac ako 40 % spotrebiteľov si dokáže predstaviť, že si auto strednej triedy kúpi online. Pre pätinu z 2 000 opýtaných je však možnosť kúpiť si auto na internete nepredstaviteľná. Zákazníci z regiónu východnej Európy, ktorí by boli ochotní kupovať auto online, by sa primárne rozhodovali podľa ceny auta, možnosti vrátiť auto v prípade nespokojnosti do troch mesiacov s plnou kompenzáciou ceny, a tiež podľa dôvery v danú značku výrobcu.
Tieto zistenia vyplynuli z aktuálneho vydania prieskumu KPMG Global Automotive Executive Survey 2020.

TEXT Michal Múdrý (Podľa KPMG - upravené)