metaverse 1

Využitím rozsiahlych možností technológií, ako je virtuálna (VR) a rozšírená realita (AR), metaverse vytvára digitálne interakcie a zážitky, ktorých cieľom je bezchybne napodobňovať skutočný svet.

Walkme.com, ktorý sa zaujímal o nové technológie, využil najnovšie údaje z online analytického nástroja SEMrush, aby zistil, ktoré krajiny v Európe sú najviac zvedavé na metavesmír.

Naozaj dúfame, že tieto údaje budú pre vás užitočné. Ak ho nakoniec použijete, veľmi by sme ocenili odkaz na https://www.walkme.com/glossary/digital-transformation/, ktorý si údaje objednal. Kredit odkazu nám umožňuje naďalej vám dodávať budúci obsah, ktorý môžete považovať za užitočný.

The Results:

The European Countries Most Curious about the Metaverse

Rank

European Country

Average Online Searches Per Million Internet Users

Average Monthly Online Searches

1.

France

1,020

60,640

2.

United Kingdom

942

61,220

3.

Switzerland

831

6,600

4.

Germany

778

60,500

5.

Belgium

659

6,600

6.

Ireland

398

1,600

7.

Portugal

344

2,620

8.

Netherlands

340

5,400

9.

Italy

326

16,500

10.

Sweden

304

2,900

 

 

Francúzsko je na prvom mieste s priemerným počtom 1 020 mesačných online vyhľadávaní o metaverse na milión používateľov internetu v krajine.

Na druhom mieste je Spojené kráľovstvo. Na milión britských používateľov internetu v súvislosti s metaversem pripadá v priemere 942 online vyhľadávaní mesačne.

Švajčiarsko (831), Nemecko (778) a Belgicko (659) patria k ďalším európskym krajinám, kde každý mesiac prebehne viac ako 700 online vyhľadávaní metaverza na milión používateľov internetu, v poradí tretie, štvrté a piate.

Na opačnom konci na desiatom mieste je Švédsko. Na jeden milión švédskych používateľov internetu na metaverse je v priemere 304 online vyhľadávaní mesačne.

metaverse 2

Rafael Sweary, prezident a spoluzakladateľ Walkme.com, komentoval výskum: „Vznik metavesmíru otvoril portál nekonečných možností, vďaka ktorým budú hranice medzi virtuálnym a fyzickým svetom ešte jemnejšie. Zatiaľ čo na začiatku vývoja sa niektoré európske krajiny zaujímajú o metaverze viac ako iné. S rastúcim významom metaverza a lepším chápaním jeho obrovského potenciálu sa záujem ľudí v celej Európe určite prudko zvýši.

Pre tých, ktorí sa chcú dozvedieť viac, tu sú niektoré kľúčové základy metaverza:

Decentralizované – Vďaka technológii blockchain budú všetky transakcie, ktoré sa uskutočnia v rámci metaverse, verejné a ľahko sledovateľné, a teda vysoko bezpečné.”

Ponorenie zosilnené – Metaverse bude veľmi realistický priestor, kde môžu používatelia ovládať rôzne aspekty svojich skúseností, ako sú farby, osvetlenie a predmety, s ktorými sa stretávajú.

Virtuálna sloboda – keďže metaverzu nevlastní žiadna organizácia ani jediná platforma, používatelia budú môcť do metaverza vstúpiť kedykoľvek a odkiaľkoľvek na svete. Neexistujú ani žiadne kapacitné limity, koľko ľudí môže použiť metaverse naraz.

Endless – Metaverse je nekonečný, je vždy aktívny a nedá sa resetovať ani odpojiť. Podobne neexistujú žiadne obmedzenia týkajúce sa typu odvetví alebo činností, ktoré sa môžu odohrávať v metaverze.

Metodológia

Walkme.com použil online analytický nástroj SEMrush a vložil kľúčové slovo „metaverse“ do svojej databázy, aby zistil, koľkokrát za mesiac sa kľúčové slovo „metaverse“ v priemere vyhľadáva online v 27 európskych krajinách.
Nasledujúce európske krajiny boli vylúčené z výskumu kvôli chýbajúcim alebo nedostatočným údajom o SEMrush: Albánsko, Andorra, Arménsko, Azerbajdžan, Bielorusko, Bosna a Hercegovina, Cyprus, Estónsko, Gruzínsko, Island, Kazachstan, Lichtenštajnsko, Litva, Luxembursko, Malta, Moldavsko, Čierna Hora, Severné Macedónsko, San Maríno a Slovinsko.

Na zvýšenie spoľahlivosti výsledkov bol kľúčový hľadaný výraz „metaverse“ vložený do databázy SEMrush v angličtine, ako aj v primárnom miestnom jazyku každej krajiny (ak je to vhodné).
Po zhromaždení údajov o online vyhľadávaní zo SEMrush, Walkme.com použil tento zdroj na zistenie celkového počtu používateľov internetu v každej z analyzovaných európskych krajín.
Walkme.com vzal priemerný mesačný počet online vyhľadávaní metaverza, vydelil ho celkovým počtom používateľov internetu a potom ho vynásobil jedným miliónom, aby určil počet online vyhľadávaní metaverza na milión používateľov internetu v každej z analyzovaných európskych krajín. .
Európske krajiny boli potom zoradené od najvyššej po najnižšiu na základe počtu online vyhľadávaní metaverza na milión používateľov internetu az toho bolo desať najlepších európskych krajín prezentovaných v konečnej tabuľke výsledkov.

Čo je to metaverse? Nástupca internetu, alias prepojenie reality s AR a VR

Facebook nechce zostať iba pri obyčajných sociálnych sietiach. Mark Zuckerberg spolu s ďalšími technologickými lídrami čoraz zanietenejšie hovorí o vybudovaní tzv. metaverse, nového virtuálneho priestoru, ktorému hovorí aj „stelesnený internet“. O čo ide a čo tento pojem vlastne znamená?

Z času na čas sa vo svete technológií objaví nový buzzword – dobre znejúci pojem, okolo ktorého sa zrazu točia všetky novinky a ktorý so sebou do každej diskusie prináša vlnu nadšenia. Po umelej inteligencii, virtuálnej realite či 5G, z ktorých sa časom stali hmatateľné technológie, tu máme pojem „metaverse“.

Pojem metaverse vznikol ešte v roku 1992, kedy ho vo svojom sci-fi románe Snow Crash použil Neal Stephenson. Metaverse v príbehu označoval virtuálnu realitu, v ktorej ľudia v telách svojich avatarov interagovali so softvérovými agentmi. Stephenson už vtedy metaverse označil za nástupcu internetu.

ZDROJ | Bantam Books/Neal Stephenson

K tejto myšlienke sa v priebehu uplynulých desaťročí vracali desiatky autorov sci-fi diel, no tentokrát sa zdá, že metaverse už začína naberať reálne kontúry.

Metaverse v modernom ponímaní opisuje spojenie reálneho, rozšíreného a virtuálneho sveta do jednotnej reality, v ktorej môžu ľudia žiť plnohodnotný život, v ktorom funguje samostatná ekonomika a ktorý nespravuje jedna konkrétna spoločnosť.

Meatverse

Facebook opäť mení pravidlá ochrany súkromia

Na budovaní metaverse sa má aktuálne záujem podieľať nielen Facebook, ale napríklad aj spoločnosť Epic Games stojaca za herným hitom Fortnite a vývojárskym prostredím Unreal Engine, Roblox, Nintendo alebo Microsoft, ktorý vie metaverse aplikovať nielen v hre Minecraft, ale aj vo sfére pracovnej produktivity. Spomínaný Epic Games nedávno vyzbieral na budovanie metaverse 1 miliardu dolárov, z toho 200 miliónov doň investovalo Sony.

Metaverse ešte môže naraziť na niekoľko problémov, z ktorých tie hlavné tvoria egá riaditeľov technologických spoločností. Metaverse si totiž bude vyžadovať bezprecedentnú spoluprácu technologických spoločností, ako aj pevné stanovenie pravidiel pre fungovanie takéhoto virtuálneho sveta. Aj metaverse si predsa len bude vyžadovať svoju vládu a isté riadenie ekonomiky.

Technológia ako vystrihnutá zo sci-fi bestselleru Ready Player One alebo akčného titulu Gamer s Gerardom Butlerom, môže v tejto chvíli pôsobiť príliš surreálne. Metaverse však nemusí byť iba o virtuálnej realite, prístupný má byť podľa Zuckerberga aj prostredníctvom rozšírenej reality (AR), smartfónov, tabletov alebo počítača. Sľubovaného nástupcu internetu by sme sa tak teoreticky mohli dočkať už v najbližších rokoch.

TEXT khilen, Wikipedia /jm