Ann Arbor 13. septembra (TASR) - Nálada spotrebiteľov v USA sa v septembri zlepšila viac, než sa očakávalo, po výraznom zhoršení v predchádzajúcom mesiaci. Zvýšil sa optimizmus spotrebiteľov týkajúci sa hodnotenia aktuálnej ekonomickej situácie aj budúcich vyhliadok.

Index spotrebiteľskej dôvery v septembri vyskočil na 92 bodov z 3-ročného minima 89,8 bodu v auguste, uviedla Michiganská univerzita. Ekonómovia počítali s nárastom indexu len na 90,9 bodu.

Index hodnotenia aktuálnych ekonomických podmienok vzrástol na 106,9 bodu zo 105,3 bodu a index očakávaní na 82,4 bodu zo 79,9 bodu.

Jednoročné inflačné očakávania sa zvýšili na 2,8 % z 2,7 % a 5-ročné inflačné očakávania klesli na 2,3 % z 2,6 %.

Aj keď sa dôvera spotrebiteľov začiatkom septembra zlepšila, čoraz viac sa obávajú negatívneho vplyvu ciel na ekonomiku. Hlavný ekonóm oddelenia prieskumu spotrebiteľskej dôvery Richard Curtin upozornil, že až 38 % spotrebiteľov spontánne spomenulo negatívny vplyv ciel, čo je najviac od marca 2018.