Bratislava 5. júna (TASR) - V uplynulých dňoch kontaktovali spoločnosť Západoslovenská distribučná (ZSD) viacerí jej zákazníci s informáciou o podvodnom konaní neznámej osoby, ktorá sa vydáva za zamestnanca spoločnosti. Podvodné konanie spočíva v tom, že táto osoba navštívi zákazníka spoločnosti Západoslovenská distribučná a inkasuje od neho platbu za výmenu elektromera. Informovala o tom hovorkyňa Západoslovenskej energetiky (ZSE) Michaela Dobošová.

Upozornila, že výmenu elektromera pritom ZSD realizuje bezplatne a v prípade, ak sa elektromer nachádza na dostupnom mieste, môže ju zrealizovať aj bez prítomnosti zákazníka, či majiteľa/nájomcu príslušnej nehnuteľnosti.

V takom prípade nechávajú podľa Dobošovej zamestnanci ZSD na mieste výmeny elektromera oznam na oficiálnom tlačive spoločnosti, že výmenu zrealizovali. "Zákazníci nám dali k dispozícii práve toto tlačivo, ktoré podvodník našiel a pripísal naň údaj o platbe za takúto výmenu a príslušnú sumu následne od zákazníka spoločnosti Západoslovenská distribučná prijal," poznamenala.

Spoločnosť Západoslovenská distribučná podľa nej žiada svojich zákazníkov, aby boli ostražití a v žiadnom prípade požadovanú sumu neuhrádzali. Výmena elektromera je bezplatná služba, navyše spoločnosť Západoslovenská distribučná nikdy nevyžaduje od svojich zákazníkov platbu v hotovosti.

Zároveň svojich zákazníkov upozorňuje, že osoba konajúca v mene spoločnosti Západoslovenská distribučná musí byť viditeľne označená služobným preukazom. V prípade akýchkoľvek pochybností o dôveryhodnosti osoby, ktorá tvrdí, že je oprávnená konať v mene spoločnosti Západoslovenská distribučná, sa zákazníci môžu obrátiť na jej zákaznícku linku 0850 333 999.

Dobošová dodala, že prípady boli zaznamenané v Myjave, nie je však vylúčené, že sa táto osoba presunie aj do iných regiónov.