Washington 5. januára (TASR) - Nemecký koncern Volkswagen predal vlani v Spojených štátoch vyše 354.000 áut, čo znamená rast predaja o vyše 4 %. Firma, ktorej problém s emisiami sa začal práve v USA, tak zvýšila celoročný predaj druhý rok po sebe. Darilo sa aj spoločnosti BMW, ktorá predaj zvýšila o takmer 2 %.

Najväčšia nemecká automobilka uviedla, že v roku 2018 predala v USA celkovo 354.064 vozidiel. To je o 4,2 % viac než v roku 2017. Predaj potiahli najmä populárne športovo-úžitkové vozidlá (SUV) Atlas a Tiguan.

Firma dodala, že predaj v USA sa zvýšil druhý rok po sebe. Situácia automobilky sa tak na americkom trhu postupne zlepšuje po tom, ako v predchádzajúcich rokoch zaznamenala v dôsledku kauzy známej ako dieselgate prudký pokles. Emisný škandál Volkswagenu vypukol na jeseň 2015, keď americký Úrad na ochranu životného prostredia (EPA) zverejnil, že firma inštalovala do dieselových áut softvér, ktorý umožňoval maskovať skutočné hodnoty oxidov dusíka.

K dobrým výsledkom roka 2018 prispel aj posledný mesiac minulého roka. VW uviedol, že v decembri predal v USA 32.047 áut. Medziročne to znamená rast o 5,8 %. Predaj SUV vzrástol o 4,8 % na 15.317 vozidiel.

Rast oznámil aj nemecký výrobca luxusných áut BMW. Predaj tejto značky vzrástol v USA v minulom roku o 1,7 % na 311.014 vozidiel.

V decembri predala firma v USA 34.357 áut, o 0,3 % viac. Výraznejšie sa zvýšil predaj elektrických áut a plug-in hybridov BMW, konkrétne o 2 % na 2774 áut.

Napriek tomu jednotkou na americkom trhu s luxusnými autami bola za minulý rok značka Mercedes-Benz. Prvú pozíciu si udržala už tretí rok po sebe, aj keď za minulý rok jej predaj klesol. Firma uviedla, že predala vlani v USA 315.959 vozidiel. To predstavuje pokles o 6,3 %.