Bratislava 27. decembra (TASR) - Po prijatých úsporných krokoch, ktoré zefektívnili prevádzku Slovenskej pošty, prichádzajú ďalšie opatrenia, ktoré pošte zabezpečia lepšie hospodárenie ako pôvodne predpokladala. V praxi to znamená, že očakávaná strata bude nižšia. Ide o ďalšie z bodov v septembri predstavenej stratégie „Pošta 2020“, zameranej na zefektívnenie procesov, konkurencieschopnosť postavenia spoločnosti na trhu práce a modernizáciu služieb pre zákazníkov.

K opatreniam, s účinnosťou od 1. januára 2019, ktoré zefektívnia prevádzku pošty a prispejú k zlepšeniu jej hospodárenia, patrí zoštíhlenie manažmentu a počtu administratívnych zamestnancov, ako aj úprava taríf za spracovanie úhrady dokladov SIPO. Týmito krokmi a už zavedenými novými službami a produktami, získa pošta v budúcom roku milióny eur, ktoré plánuje investovať do ďalšej modernizácie služieb a produktov. V budúcom roku tak budú môcť zákazníci napríklad platiť kartou ktorejkoľvek banky na pobočkách, pribudne aj nová mobilná aplikácia Slovenskej pošty.

Pošta v dobe digitalizovania dát a elektronizácie služieb dlhodobo eviduje znížený záujem o využívanie univerzálnych poštových služieb, pritom trend zvyšovania nákladov na ich zabezpečenie pokračuje. Vedenie analýzou faktorov, ktoré ovplyvňujú hospodársky výsledok, odhalilo slabé miesta, ktoré znižujú ziskový potenciál spoločnosti. Na jednej strane pošta prehodnotila vybrané ceny služieb a produktov, ktoré nezodpovedajú objemu nákladov. Na druhej strane pošta investuje do moderných riešení, efektívnych procesov a ľudského kapitálu.

Poplatok za spracovanie úhrady dokladu SIPO bude navýšený v priemere o 0,46 eura, čo predstavuje pre bežného zákazníka mesačný nárast o 0,7 %. Napriek tejto úprave budú ceny za spracovanie úhrady dokladov SIPO stále nižšie v porovnaní s výškou poplatkov najväčších bánk a na priemernej úrovni poplatkov Českej pošty. Úprava cien sa nedotkne 33 % platiteľov, ktorí uhrádzajú doklady SIPO inkasom, teda bezhotovostným stykom.

Slovenská pošta v zmysle stratégie „Pošta 2020“ už spustila pre svojich zákazníkov niekoľko zlepšení. Úradné zásielky zasiela zákazníkom prostredníctvom centrálneho doručovania od októbra. Od novembra môžu zákazníci jednoducho a rýchlo zaplatiť faktúry na pobočkách pomocou „Pay by Square“, ktorý umožňuje bezchybné zaplatenie faktúr prostredníctvom QR kódu.

V úvodnej testovacej prevádzke na prvých 100 pobočkách si zákazníci mohli od začiatku decembra vyskúšať prioritné vydávanie balíkov cez Balíkovne. Od decembra tiež na vybraných IOM poštách vybavia zákazníci osvedčenie listinných dokumentov zaručenou konverziou. Zákazník tak na pošte získava úradne overenú kópiu dokumentu použiteľnú na právne účely.

Pre posilnenie konkurencieschopnosti začala Slovenská pošta interný projekt zlepšovania spokojnosti jej zamestnancov. Po uskutočnení interného prieskumu spokojnosti zamestnancov, ktorý mapoval požiadavky zamestnancov v pracovnom prostredí, Slovenská pošta zvýši po rokovaniach s odborovými zväzmi zamestnancom mzdy od 1. januára 2019 o 7 %.