Paríž 26. januára (TASR) - Najväčší výrobca luxusného módneho tovaru na svete, francúzska skupina LVMH, vo štvrtok oznámil, že vo 4. kvartáli aj za celý minulý rok zaznamenal nárast zisku aj tržieb. Vďačí za to silnému dopytu v Európe a Spojených štátoch. TASR o tom informuje na základe správ AFP a Reuters.
Tržby skupiny, ktorej patria značky ako napríklad Moët Hennessy, Bulgari, Givenchy, Louis Vuitton či Dior, sa v roku 2022 zvýšili o 23 % na 79,2 miliardy eur a čistý zisk vzrástol o 17 % na 14,1 miliardy eur.
V posledných troch mesiacoch 2022 vzrástli tržby skupiny o 9 % na 22,7 miliardy eur.
Prispeli k tomu najmä výsledky v Európe, USA a Japonsku, kde predaj rástol vďaka silnému dopytu lokálnych zákazníkov aj oživeniu cestovania. Ale blokády spojené s ochorením COVID-19 koncom minulého roka v Číne zasiahli výsledky LVMH v tejto krajine.
"Vzhľadom na to, že január sa začal dobre napriek neistému geopolitickému a ekonomickému prostrediu, skupina LVMH je presvedčená o svojej schopnosti pokračovať v raste aj v tomto roku," uvádza sa vo vyhlásením skupiny.
LVMH vedie francúzsky miliardár Bernard Arnault, ktorý koncom minulého roka predbehol šéfa Twitteru a Tesly Elona Muska a stal sa najbohatším mužom sveta.
Výrobca šampanského, kabeliek, šperkov a iného luxusného tovaru je najhodnotnejšou európskou spoločnosťou s trhovou kapitalizáciou, ktorá minulý týždeň vyskočila na 400 miliárd eur.
Arnault (73 rokov) v uplynulých mesiacoch urobil zmeny vo vedení spoločnosti a vymenoval svoje deti do najvyšších funkcií. Rodina tak posilnila kontrolu nad LVMH, skupinou, ktorá vznikla v roku 1987 fúziou výrobcu koženého tovaru Louis Vuitton a výrobcu vín a liehovín Moët Hennessy.