Brusel 22. októbra (TASR) - Automobilový priemysel v Európskej únii (EÚ) tlačí na hlavného vyjednávača bloku pre brexit Michela Barniera, aby otvoril možnosť určitých úľav, pokiaľ ide o pravidlá upravujúce obchod s elektrickými vozidlami.

Pre firmy z EÚ sú zvlášť dôležité pravidlá o tom, aké množstvo komponentov v rámci hotového automobilu by malo pochádzať od lokálnych producentov, či už v Británii alebo v EÚ, aby bol možný predaj áut bez cla na oboch trhoch.

Podľa týždenníka Politico, ktorý sa odvoláva na Európske združenie výrobcov automobilov (ACEA), súčasná vyjednávacia pozícia EÚ nie je v prospech žiadneho výrobcu motorových vozidiel v bloku.

Približne 80 % automobilov vyrobených v Británii sa vyváža, pričom polovica z nich do EÚ. Jadrom problému je fakt, že väčšina batériových článkov sa vyrába v ázijských krajinách. Zatiaľ čo Británia chce, aby aj v prípade, že až 70 % komponentov pre elektromobily pochádza z krajín mimo EÚ, takéto vozidlá stále spĺňali podmienky pre voľný obchod, Európska komisia trvá na limite 45 %.