Washington 14. februára (TASR) - Americkým spotrebiteľom sa tento mesiac nečakane zlepšila nálada. Ich dôvera v ekonomiku totiž vzrástla, zatiaľ čo analytici počítali s jej poklesom. Vyplýva to z najnovšieho prieskumu University of Michigan.

Podľa predbežných údajov sa index spotrebiteľského sentimentu v USA vo februári zvýšil na 100,9 bodu z 99,8 bodu v januári, zatiaľ čo ekonómovia očakávali pokles indexu na 99,5 bodu.

K nečakanému nárastu celkového indexu dôvery prispelo zvýšenie čiastkového indexu očakávaní spotrebiteľov tento mesiac na 92,6 z 90,5 bodu v januári.

Na druhej strane, čiastkový index súčasných ekonomických podmienok sa vo februári znížil na 113,8 zo 114,4 bodu v januári.

Zlepšenie sentimentu spotrebiteľov odráža zvýšenie ich príjmov a bohatstva domácností, uviedol šéf spotrebiteľských prieskumov Richard Curtin. Dodal však, že im dobrú náladu zároveň podkopávali dva zdroje neistoty: koronavírus a niektoré aspekty nadchádzajúcich prezidentských volieb.