Berlín 13. januára (TASR) - Volkswagen zaznamenal v závere minulého roka v rámci rovnomennej značky VW výrazný rast predaja, čo sa odrazilo aj na objeme predaja za celý rok 2019. Uviedla to firma v pondelok s tým, že pod úspešný záver roka sa najviac podpísal zvýšený predaj na kľúčovom čínskom trhu.

V rámci značky VW sa vlani predalo takmer 6,28 milióna vozidiel, uviedla firma, ktorej údaje zverejnila agentúra DPA. To je o 0,5 % viac než v roku 2018. Za 11 mesiacov predstavoval predaj ešte medziročný pokles na úrovni 0,7 %, výrazný rast predaja v Číne v priebehu decembra (dosiahol 22,2 %) však umožnil objem predaja za celý rok zvýšiť.

V decembri dodala firma zákazníkom 615.200 vozidiel, čo predstavuje medziročný rast o 13,8 %. Okrem výrazného rastu predaja v Číne sa zvýšili dodávky aj v Európe a v rámci nej aj na domácom trhu. Čiastočne k tomu dopomohol fakt, že v decembri 2018 predaje automobiliek ovplyvnilo zavedenie nových emisných testov v Európskej únii WLTP.

Ešte prudšie vzrástol vlani predaj elektrických vozidiel značky Volkswagen. Firma uviedla, že v roku 2019 predala viac než 80.000 týchto vozidiel, čo oproti roku 2018 predstavuje rast o 60 %.