Bratislava 11. novembra (TASR) – Skupina Kofola zaevidovala za prvé tri kvartály tohto roka tržby 190,38 milióna eur, čo je medziročný nárast o 3,6 %. Zisk skupiny pred započítaním úrokov, daní a odpisov (EBITDA) vzrástol v rovnakom období medziročne o 0,5 % na 33,47 milióna eur. Informovala o tom v pondelok manažérka komunikácie spoločnosti Kofola ČeskoSlovensko Jana Ptačinská Jirátová.

Kofole sa darilo rásť v Česku aj na Slovensku, no k zvýšeniu tržieb podľa šéfa skupiny Kofola Jannisa Samarasa prispel rastom o 9,7 % najmä adriatický región. "Stabilný rast si udržuje Česko a Slovensko, kde sa na vysokokonkurenčnom trhu oproti vlaňajšiemu teplému letu podarilo v tohtoročnom treťom kvartáli zvýšiť tržby o 1,9 %, EBITDA v rovnakom období oproti roku 2018 vzrástla o 7,1 %," spresnila Ptačinská.

V segmente Fresh & Herbs vzrástli medziročne tržby takmer o 10 %, teda o 1,77 milióna eur, za čím stojí akvizícia výrobcu čajových zmesí z liečivých rastlín Leros a distribútora kávových zmesí a cejlónskych čajov na Espresso.

Spoločnosť Kofola ČeskoSlovensko je jedným z najvýznamnejších výrobcov nealkoholických nápojov s deviatimi výrobnými závodmi na piatich európskych trhoch. Celkovo Skupina Kofola zamestnáva takmer 2000 ľudí.

Do Skupiny Kofola patrí aj sieť UGO, ktorá v Česku a na Slovensku prevádzkuje okolo 80 freshbarov a salaterií, a takisto Leros, tradičný český výrobca zmesí z liečivých rastlín. V roku 2017 spoločnosť kúpila poľského výrobcu ovocných a bylinných produktov Premium Rosa. Najnovšou akvizíciou Skupiny Kofola je spoločnosť Espresso. V roku 2015 sa členom skupiny stala slovinská spoločnosť Radenska. V roku 2016 Skupina Kofola kúpila chorvátskeho výrobcu minerálnych vôd Studenac.