spaZákladom pre realizáciu aktivít v rámci stratégie Priemysel 4.0 ako súčasti Smart Industry je digitalizácia veľkého množstva informácií, ktoré pri komplexných systémoch riadenia výrobných technológií budú tak rozsiahle, že je obťažné ich spracovať jednoduchými postupmi. Uviedol to pre TASR prezident Zväzu automobilového priemyslu (ZAP) SR Juraj Sinay.


Musí to byť podľa neho metóda, ktorá využíva princípy spracovania formou tzv. Big data. "Súčasne bežne využívané počítače, ktoré sú v súčasnosti na stoloch v kanceláriách či v autách, a/alebo pri jednotlivých strojoch, nebudú z hľadiska pamäte schopné si zapamätať také veľké súbory dát," priblížil.
Tu sa podľa jeho informácií budú využívať tzv. cloudovské technológie. Dáta sa budú posielať do výkonných počítačov, ktoré ich spracujú a vyhodnotia a pošlú odpoveď tam, kde ich bude systém / technológia potrebovať pomocou rýchleho internetu.
Jednou z výziev stratégie Priemysel 4.0 je podľa Sinaya vytvorenie podmienok pre zabezpečenie výroby produktov na základe individuálnych požiadaviek zákazníka, čo je napríklad príklad výroby automobilov, aj s možnosťou zohľadniť ich požiadavky počas výrobného procesu.
Táto skutočnosť kladie podľa prezidenta ZAP SR vysoké nároky na voľbu systémov pre získavania relevantných informácií v reálnom čase (napríklad senzorické systémy) od všetkých aktérov podieľajúcich sa na jeho výrobe a hlavne ich realizáciu v spätnej väzbe pri sledovaní celého životného cyklu výrobku od jeho začiatku, teda od etapy prvej idey, až po jeho prípadnú recykláciu tak, aby sa mohol vykonať aktuálny operatívny zásah do tohto procesu, a to pri zohľadnení efektívneho vyžitia zdrojov, predovšetkým elektrickej energie.

Zdroj: TASR